Η δυσαριθμησία συνιστά « μια δομική διαταραχή των
μαθηματικών ικανοτήτων που έχει τις ρίζες της σε μια γενετική, ή
εκ γενετής διαταραχή εκείνων των τμημάτων του εγκεφάλου που
είναι τα άμεσα ανατομικό - φυσιολογικά υποστρώματα της
ωρίμανσης των μαθηματικών ικανοτήτων ανάλογα με την ηλικία
χωρίς μια ταυτόχρονη διαταραχή της γενικής νοητικής
λειτουργίας »
( Αγαλιώτης 2004, σελ.126).
Μαθηματικές συμπεριφορές που εντοπίζονται στα παιδιά με έντονες δυσκολίες στα μαθηματικά
- Δυσκολίες στο σχηματισμό ένα προς ένα αντιστοιχίσεων
- Δυσκολίες στη σύνδεση των αριθμητικών συμβόλων με τις ποσότητες που αντιπροσωπεύουν
- Δυσκολίες στην κατανόηση της τακτικής και της απόλυτης διάστασης των αριθμών.
- Προβλήματα στην κατανόηση των σχέσεων μέρους-όλου
- Δυσκολία στην ακουστική διάκριση των αριθμών (εσφαλμένη κατανόηση των καταλήξεων των λέξεων με τις οποίες προφέρονται οι αριθμοί–γραφή αριθμών σύμφωνα με την εκφώνησή τους π.χ. 1009 αντί 109)
- Δυσκολίες στον προσανατολισμό και στην κατανόηση
- Δυσχέρειες στην κατάκτηση της έννοιας της διατήρησης του αριθμού
- Ανεπάρκειες στην εκτέλεση των αριθμητικών πράξεων
- Δυσκολίες στη διάκριση των συμβόλων των πράξεων
- Προβλήματα στην κατανόηση της σημασίας της συγκεκριμένης θέσης και ακολουθίας των αριθμητικών ψηφίων στο χώρο (θεσιακή αξία)
- Ανεπάρκειες στις μετρήσεις μεγεθών, ποσοτήτων και όγκων
- Ανεπάρκειες στην ανάγνωση χαρτών και γραφικών παραστάσεων
- Ελλείψεις στην εκπόνηση και τήρηση σχεδίων για την επίλυση των αριθμητικών προβλημάτων
- Δυσκολεύονται στην κατανόηση των κλασμάτων και των δεκαδικών αριθμών
- Δυσκολίες στην αρχή της αντιμεταθετικότητας (δηλαδή 5+3=3+5)
Αναγνώριση δυσκολιών στα μαθηματικά-πρώιμες ενδείξεις:
- Δυσκολία στην κατάκτηση προμαθηματικών εννοιών (λιγότερα/περισσότερα)
- Δυσκολίες στη σειροθέτηση, ομαδοποίηση, ταξινόμηση και αντιστοίχιση αντικειμένων
- Δυσκολίες στην αναγνώριση μοτίβων και σχημάτων
- Αδεξιότητα και έλλειψη συντονισμού στη λεπτή κινητικότητα και στον οπτικοκινητικό συντονισμό
- Δυσκολίες στον προσανατολισμό (χωρικό και χρονικό)
- Έντονες δυσκολίες στη μνήμα εργασίας (βραχύχρονη)
Μαρινέλη Ανδρονίκη
Υπεύθυνη του Κέντρου Ειδικών θεραπειών
Έργο Αγάπης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου